Je klant heeft tijdelijk onderdak nodig na een grote schade



Als jouw klant een grote woonschade heeft, meldt Salvage zich binnen een uur om eerste hulp te verlenen en schade te beperken. De eerste nacht belandt jouw klant meestal in een hotel of bij familie op de logeerkamer(s).

 

Maar waar moet je klant de komende weken slapen?

 

Als jouw klant niet meer in de woning kan verblijven, moet alternatieve woonruimte worden gevonden. Vaak verwijst Salvage of de ingeschakelde schade-expert van de verzekeraar daarvoor door naar familie of vrienden, of een hotel.

 

Maar dat is natuurlijk geen echte oplossing voor verzekerden die langere tijd niet terug kunnen naar hun woning of bedrijf.

 

De inzet van Salvage

Salvage wordt ongeveer 400 keer per maand ingezet. De schatting is dat bij één op de vijf gevallen onderdak voor kortere of langere tijd moet worden geregeld.

 

Dienstverlener Calamitijdelijk biedt hiervoor, als enig bedrijf in Nederland, een zeer waardevolle en unieke dienstverlening. Binnen 48 uur regelen zij vervangende woon -of bedrijfsruimte, vrijwel altijd binnen een straal van 5 kilometer van de bestaande locatie, al dan niet volledig gemeubileerd.

Met de inzet van Calamitijdelijk bied jij als tussenpersoon je klant onvergetelijke hulp.

  • De schade-expert heeft vaak de tijd en zeker het netwerk niet om geschikte tijdelijke woonruimte te vinden. Slachtoffers zijn ontzettend blij dat ze dankzij de hulp van Calamitijdelijk in de buurt kunnen blijven. Sociale netwerken en reisafstand tot werk en school blijven daarmee behouden. Dit draagt in positieve zin enorm bij aan de emotionele verwerking van zo'n impactvolle gebeurtenis.
  • Calamitijdelijk gaat ook verder dan alleen woon of bedrijfsruimte vinden. Ze houden persoonlijk contact met de slachtoffers en bouwen daardoor een vertrouwensband op. Vaak helpen ze ook met vragen die andere partijen onbeantwoord laten.
  • Vanwege hun uitmuntende bereikbaarheid voor slachtoffers, vormen ze vaak een brugfunctie tussen diverse partijen. Dit wordt zeer gewaardeerd door slachtoffers, die vaak maar moeilijk in contact komen met experts en verzekeraar.
  • Calamitijdelijk voert ook de discussie met de expert over de kosten van tijdelijke woon -of bedrijfsruimte en neemt daarmee veel stress uit handen van slachtoffers. Experts werken in opdracht van de verzekeraar en moeten hun bijdrage leveren aan het zo beperkt mogelijk houden van kosten. Samenwerken met een professionele partij als Calamitijdelijk draagt daar aan bij. 
  • Uitgebreide ervaring heeft Calamitijdelijk met woonruimte voor particulieren, sinds kort kunnen ook bedrijven na een grote schade terecht bij Calamitijdelijk.

De perfecte win/win situatie

De samenwerking tussen CFD en Calamitijdelijk levert voor alle partijen winst op.

  1. De schade-expert wordt ontzorgd, want die heeft vaak geen tijd om goede en passende (woon)ruimte te vinden.
  2. De verzekeraar heeft er baat bij, want de totale kosten van tijdelijke woon -of bedrijfsruimte via Calamitijdelijk zijn aantoonbaar lager dan voor andere alternatieven.
  3. Jij maakt als tussenpersoon een onvergetelijk indruk bij je klant.
  4. Jouw klant profiteert van de best beschikbare oplossing voor tijdelijke woon -of bedrijfsruimte.

Voor je alertheid, aanmelding en initiële begeleiding van een zaak ontvang je van Calamitijdelijk een onkostenvergoeding van € 175,00 (bij uitvoeren opdracht). Voor niet CFD-leden is de vergoeding € 145,00 (s.v.p. wel aangeven dat je van de CFD samenwerking gebruik wilt maken).